tisdag 5 februari 2013

Om bloggen

Detta ska bli en blogg om musik och artister som är kopplade till den kristna kyrkan och tron. Mark Mathur heter jag och är till vardags bibellärare på Betel folkhögskola i Bromma.
Genom större delen av mitt liv har jag intresserat mig för kristen populärmusik, till en början för att jag inte fick lyssna på något annat och sedemera av ren vana. Jag har också haft kurser på Betel om den kristna rockens historia, och därigenom kommit att intressera mig inte minst för den kristna rockens barndom på 1970-talet ("Jesus Music").
Jag är fortfarande ständigt på jakt efter bra kristen populärmusik (vilket ofta inte är en vanlig kombination), och kommer i denna blogg att dela med mig när jag hittar artister och skivor som fångar mitt intresse. Oftast kommer jag dessutom att länka till låtar på Spotify, eftersom detta medium numera är min enda källa till ny musik. Min förhoppning är att åtminstone några några personer ska få upp ögonen (eller öronen) för mycket bra musik som oftast aldrig ens kommer fram till svensk kristenhet.

En sak till. Jag kan egentligen inte så mycket om musik, genrer, skillnaden mellan Hip hop och Trip hop osv, så döm mig inte så hårt om jag gör bort mig. Jag är ju bara en enkel teolog...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar